Strona główna » Publikacje » Niepełnosprawność i Rehabilitacja

Niepełnosprawność i Rehabilitacja nr 2/2015

nir_2015_02_duzaNowy numer kwartalnika “Niepełnosprawność i Rehabilitacja” już dostępny. Zapraszamy do lektury!

Numer do nabycia w naszej księgarni internetowej publikacje.irss.pl, a wkrótce także w wersji elektronicznej na stronie ePNP.pl.

W numerze:

ROZPRAWY I ARTYKUŁY

  • Katarzyna Plutecka, Zmiany społeczne w polskiej surdopedagogice
  • Jerzy Stochmiałek, Doskonalenie procedur diagnostycznych w pedagogice specjalnej
  • Marzena Dycht, Edukacja włączająca uczniów z dysfunkcją wzroku w Polsce – wdrażanie zobowiązań i analiza wątków zaniedbanych
  • Stanisława Byra, Pozytywne kategorie w analizie przystosowania do życia z nabytą niepełnosprawnością ruchową
  • Marcin Garbat, Niezdolność do pracy – bliżej inwalidztwa czy niepełnosprawności?

BADANIA I ANALIZY

  • Ryszard Necel, Natalia Wasielewska, Innowacje społeczne w praktyce rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną – przykład modelu
  • Agnieszka Łaba, Terapeutyczne wykorzystanie klocków LEGO® w pracy z dziećmi z autyzmem  (z badań nad inicjowaniem i podtrzymywaniem interakcji społecznych)
  • Magdalena Wędzińska, Jakość życia rodziców dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym
  • Łukasz Koperski, Trudności  rodziców w wychowaniu i opiece nad dorosłymi osobami  z niepełnosprawnością intelektualną

REHABILITACJA I AKTYWIZACJA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

  • Marlena Kilian, Emilia Śmiechowska-Petrovskij, Bezwzrokowe odczytywanie druku – implementacja narzędzia RoboBraille na grunt polski
  • Jacek S. Tutak, Przegląd rozwiązań technicznych wspomagających pionizację i chodzenie
  • Aleksandra Jankiewicz, Damian Skrypnik, Katarzyna Skrypnik, Propozycja programu dogoterapii na przykładzie dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną – opis przypadku

INFORMACJE, KONFERENCJE, RECENZJE

  • Ewelina Skorek (rec.), Aleksandra Tomkiewicz-Bętkowska, „ABC pedagoga specjalnego. Razem łatwiej. Nowe doświadczenia”
  • Ewelina Skorek (rec.), Barbara Pastuszek-Lipińska, „Melodic Intonation Therapy. Metoda pracy z osobami cierpiącymi na zaburzenia mowy”
  • Magdalena Kowalska (rec.), Katarzyna Parys, „Przestrzeń dla kreatywności uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim”
  • Beata Gradowska (rec.), Dorota Kohut (red.), „Dziecko o specjalnych potrzebach w kręgu interdyscyplinarnej terapii”